تیگوان و پاسات طی قرارداد فولکس واگن و ماموت به ایران می آیند

سبقت آزاد۱۳۹۶/۰۴/۱۶ ۱۹:۰۸:۳۸ 0

پس از 17 سال فولکس‌واگن به ایران می‌آید/ فروش تیگوان و پاسات در مرداد
 

زمانی که نام فولکس‌واگن به میان می‌آید، نام بیتل‌ها در ذهن تداعی می‌شود که سالیان سال در ایران قورباغه‌ای صدایش می‌کردند. خودرویی که بخش مهمی از از تاریخ آلمان به شمار می‌آید و داستان‌های زیادی در پس آن نهفته است. اما شاید در آینده‌ای نه چندان دور، این ذهنیت تغییر کند و فولکس واگن پس از 17 سال خودروهای خود در را در ایران به فروش برساند.

به گزارش عصر ایران به نقل از "بلومبرگ"، گروه خودروی فولکس واگن قصد دارد برای اولین بار پس از 17 سال روابط تجاری خود با ایران را گسترش دهد که نتیجه تسهیل تحریم‌های جهانی در رابطه با این کشور است. فولکس واگن امیدوار است با اجرائی کردن این سیاست کاهش رشد خود در اروپا و چین را جبران کند.

فولکس‌واگن در حال امضای قراردادی با گروه خودروسازی داخلی ماموت ( بخش خصوصی) است تا بتواند SUV کامپکت تیگوان و خودروی پاسات را در ایران به فروش برساند داد. گسترش روابط با اقتصادهای در حال ظهور بخشی از استراتژی فولکس‌واگن است تا وابستگی این گروه به بازارهای بزرگ کاهش داده و بر منابع جدید درآمدی آن بیفزاد.
برخی، بهای پاسات را بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون و تیگوآن را بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کردند.رقیبان اصلی این خودروها رنو کولئوس جدید، هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل هستند.تیگوآن با مصرف سوخت ۵/ ۵ لیتر در صدکیلومتر یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای شهری به‌شمار می‌رود.  با ورود شرکت مادر، یعنی فولکس‌واگن، زمینه برای حضور تولیدات زیرمجموعه‌های این غول آلمانی خودروسازی، یعنی آئودی، اشکودا، بنتلی، بوگاتی، پورشه، سئات و لامبورگینی نیز  در بازار ایران فراهم شود. اندرس ساندت ینسن، مدیر پروژه‌های این کمپانی در ایران اعلام کرد:با بازگشت به ایران فولکس‌واگن یکی دیگر از نقاط خالی خود در نقشه خودروسازی جهانی را پر خواهد کرد.

فولکس تیگوان

فولکس‌واگن یکی از رهبران پیشرو صنعت اتومبیل در بازارهای اروپا و چین است و تلاش دارد تا پس از رسوایی بزرگ دیزلی وجهه و اعتبار از دست رفته خود را در آمریکا بازسازی کند. ایران با جمعیت 80 میلیونی یک فرصت نادر برای رشد فولکس‌واگن محسوب می‌شود. پس از رفع برنامه‌های تحریمی در یک سال گذشته شرکت‌هایی مانند بوئینگ و توتال معاملات اجرائی با ایران را افزایش داده‌اند.

اینک ایران نیز به لیست کشورهایی که فولکس‌واگن در سال گذشته 10.3 میلیون خودرو به آنها صادر کرده، اضافه خواهد شد. فروش تیگوان و پاسات در ماه آگوست (مرداد) در 8 نمایندگی معتبر اآغاز می‌شود. فولکس‌واگن تلاش زیادی برای موفقیت در بازارهای در حال ظهور دارد، جائی که خریداران مدل‌های ارزانتر از برندهای بزرگ را ترجیح می‌دهند.

پاسات

آرندت الینگهورست تحلیلگر موسسه تحقیقاتی "اورکور ISI" در لندن در این خصوص گفت: فروش هزاران خودرو توسط فولکس‌واگن در ایران علامتی در خصوص نمایش توان این بنگاه خودرویی در بازارهای در حال ظهور است. وی در ادامه افزود: ایران برای پژو بازار مهم‌تری نسبت به فولکس‌واگن محسوب می‌شود، چرا که فرانسو‌ها قبل از شروع تحریم‌ها در این کشور بزرگتر و شناخته شده‌تر بودند.

پژو اولین خودروسازی است که با ورود دوباره‌ به ایران به ارتقای کارخانه‌اش در تهران پرداخت و ساخت برخی از مدل‌های سیتروئن را آغاز کرد. کمی بعد از آن نیز رنو اعلام کرد که قصد ساخت 150 هزار خودرو را در طول سال در ایران دارد.

براساس بررسی‌های موسسه تحقیقاتی BMI در آوریل سال جاری میزان تولید خودرو در ایران تا سال 2021 حدود 11 درصد رشد خواهد کرد.

 favorite_border 6
loyalty 
اولین دیدگاه را شما بنویسید :)
لطفا کد را در کادر وارد نمایید
پربازدیدترین ها
grade حضور جک اس7 کرمان موتور در پاییز امسال قطعی شد
grade معرفی و آموزش نصب محافظ پلاستیکی رنگ خودرو
grade بررسی هیوندای کنا: مزایا و معایب
grade شاسی‌بلندها عامل مرگ عابران پیاده
grade جگوار اف پیس سوپر شارژ 550 اسب بخاری F-Pace SVR
grade لکسوس UX 2019 و هر آنچه که باید بدانید
grade نسل جديد پرفروش ترين كراس اوور اروپا؛ رنو كپچر 2018
grade بهترین روشهای تولید ناب در صنایع خودروسازی جهان
grade روش‌های کاهش مصرف سوخت خودرو
grade بی‌ام‌و سری هشت جدیدترین کوسه باواریایی‌ها پس از 20 سال
grade چینی ها در پکن چه خودروهایی سوار می شوند
grade قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد
grade اولین سری کوپا T210 تحویل مشتریان شد
grade بی وای دی اس6 پس از 100 هزار کیلومتر
grade ساندرو و پژو 207 ارزان شدند/قیمت خودروهای داخلی امروز
grade روش صحیح تنظیم آینه‌های خودرو
grade افزایش قیمت سه محصول از خانواده رنو
grade لوکس واقعی در قامت جناب اس 7
grade بایک EU400 خودروی جدید الکتریکی در خیابان های تهران
grade اولین تصاویر از خط تولید جک جی4 کرمان موتور
grade مستند بازدید از نمایشگاه خودرو پکن 2018 و خط تولید چری
grade کاهش 73 درصدی واردات خودرو در 2 ماهه نخست امسال
grade مجلس برای بررسی احتکار خودرو کارگروه ویژه تشکیل داد
grade اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات خودرو منطقی نیست
grade فیلم بررسی تندر 90 پلاس اتوماتیک
grade فیلم بررسی جک اس 3 (جک s3)
grade بازدید سبقت آزاد از خط تولید سیتروئن C3 در سایت کاشان
grade بوگاتی شیرون اسپرت 2019 هیولایی در لباس شاهزاده
grade شرایط و زمان فروش سیتروئن C3 اعلام شد
grade پورشه کاین 2018 هیبرید هم عرضه شد
grade شرایط فروش S7و BYD S6 ویژه ماه مبارک رمضان
grade فیلم تست و بررسی لوکسژن یو 5 - Luxgen U5
grade چری آریزو 6 در افتتاحیه نمایشگاه پکن 2018 رونمایی شد
grade فیلم بررسی چری آریزو 5 برای اولین بار در ایران
grade ملاقات با لوکسژن U5 جسور هوشمند + فیلم
grade فیلم تجربه رانندگی با سیتروئن C3 در مسیر کاشان اصفهان
grade ساندرو بخریم یا ساندرو استپ وی؟
grade فولکس واگن در ایران می تواند پاشنه آشیل رقیب را هدف بگیرد؟
grade فیلم تست و بررسی چری آریزو 5 توربو در ایران
grade کامل‌ترین بررسی کوپا T210 محصول ریگان خودرو برای اولین بار در ایران