به گزارش پایگاه خبری سبقت آزاد، مشخص شده است که در دور اول فراخوان نیز قطعات جایگزین معیوب بودهاند! اگر در فراخوانن اول موفق نشدید، چیزی را از دست ندادهاید و این فرصت را دارید تا دوباره به نمایندگی های مجاز هوندا سر بزنید. هوندا تقریبا برای 1.1 میلیون خودروی هوندا و آکورا فراخوان کرده است. این لیست شامل خودروهای بسیاری میشود و د ربرگیرنده انواع مختلفی از اتومبیلهای جدید و قدیمی این برند ژاپنی است که در سگمنتهای مختلف نیز هستند. لیست کامل را می توان در پایین این مقاله مشاهده کنید.
اما داستان چیست؟
همه چیز از کیسههای هوا آغاز شد. بسیاری از خودروهای لیست شده در این فراخوان در فراخوان قبلی نیز شامل تعویض ایربگهای تاکاتا شده بودند. اما پس از فراخوان اول هوندا گزارشی دریافت کرد مبنی بر آسیب دیدگی فردی با ایبرگهای تعمیری و جایگزین و این مشخص میکرد که ایربگهای جایگزین نیز مشکل داشتهاند. متاسفانه به نظر میرسد باید تا ابد خبر فراخوان تعویض و رفع نقص ایربگهای تاکاتا را در سبقت آزاد منتشر کنیم!
مطالب مرتبط
#ایربگهایی که به کاهش سهام هیوندایی منجر شدند
# تعمیر کیسههای هوای تاکاتا 7 سال طول میکشد
خوشبختانه، هوندا اعلام کرده که به سرعت در حال آماده سازی قطعات جایگزین است و مالکین خودروها کافی است تا به نمایندگیها مراجعه کنند تا تکنسین ها قطعات معیوب را تعویض کنند. برای اینکه ذهن شما را به سمت فاجعه فراخوان اول ببریم باید بگیم که هوندا میبایست 21 میلیون ایربگ تاکاتا را در 12.9 میلیون خودروی هوندا و آکورا تعویض میکرد.
نیترات آمونیوم مجرم اصلی
ماده جذب کننده رطوبت به کار رفته در ایربگها نقص کشندهای است که هوندا را مجبور به فراخوان دوم کرده است. نیترات آمونیوم مورد استفاده در ایربگها که برای بادکردن آنها استفاده می شد فاقد خشک کن و جذب کننده رطوبت بوده است و با گذشت زمان و با قرار گرفتن در معرض رطوبت، باعث میشود تا ایربگها به جای باد شدن، قطعات تکه تکه شده نرا به سوی سرنشین شلیک کنند! و حاصل آن آسیبها و مرگهایی شد که دلیلش فروش ایربگهای تاکاتا به بسیاری از خودروسازان بود.
در واقع این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند. در نتیجه باد کنندههای حاوی این ماده در صورت تصادف و باز شدن ایربگ، در خطر انفجار و پرتاب ترکش وار قطعات فلزی به سمت راننده و سرنشینان خودرو قرار دارند.
اما آنچه واضح است خشک کنهایی که تاکاتا برای این نقص ارایه کرده بود نیز مشکل را حل نکرد. خوشبختانه هوندا مدعی است در فراخوان جدید قطعات جایگزین را از قطعه ساز دیگری تهیه کرده و دیگر از تاکاتا خبری نیست.
لیست زیر شامل تمام خودروهایی می شود که به تازگی هوندا آنها را فراخوان کرده است:
• 2002-2003 Acura 3.2TL
• 2003 Acura 3.2CL
• 2004-2006, 2009-2014 Acura TL
• 2013-2016 Acura ILX
• 2003-2006 Acura MDX
• 2007-2016 Acura RDX
• 2010-2013 Acura ZDX
• 2001-2007, 2009 Honda Accord
• 2001-2005 Honda Civic
• 2002-2007, 2010-2011 Honda CR-V
• 2003-2011 Honda Element
• 2007 Honda Fit
• 2002-2004 Honda Odyssey
• 2003-2008 Honda Pilot
• 2006-2014 Honda Ridgeline