پیشتر در مهرماه سال 1395 تیم سبقت آزاد برای اولین بار در ایران به صورت جامع فیلم تست و بررسی چری آریزو 5 تنفس طبیعی را منتشر کرد. در آن بررسی نقدهای بسیار جدی توسط سبقت آزاد به تواناییهای حرکتی و خدمات پس از فروش این خودرو شد که مورد انتقاد طرفداران این برند چینی در ایران و مالکین آن قرار گرفت. بسیاری از مالکین در فضای مجازی معتقد بودند که نقدهای مجریان برنامههای تست و بررسی خودرو سبقت آزاد باعث کاهش افت قیمت خودرو آنها شده است! اینکه چگونه این انتظار را داشتهاند تا آنچه که خارج از واقعیت است برای رضایت دل ایشان گفته شود نیز جای خود دارد و از آن گذر میکنیم.
اما با مرور زمان در گروههای اجتماعی مرتبط با این خودرو در پیام رسانها و مباحث مطرح شده پیرامون مشکلات این خودرو، مشخص شد که نقد منصفانهای را انجام دادهایم.
امروز دیگر برخی از مالکین چری آریزو 5 خود جز منتقدین آن هستند و به عنوان مثال در یکی صفحات اختصاصی اینستاگرامی این خودرو تصاویر از به آتش کشیده شدن آن به دلیل نقص فنی منتشر شده است و البته از خدمات پس فروش نیز گلایه شده است.
علت این اتفاق گیرپاژ کردن کمپرسور کولر و آتش گرفتن تسمه و شلنگ بنزین عنوان شده است. اماخوشبختانه راننده کپسول آتش نشانی همراه داشته و از بروز خسارتهای بیشتر جلوگیری کرده است. این صفحه مدعی شده است علیرغم مراجعات زیاد به نمایندگی برای تعویض کمپرسور مشکل دار، به دلیل نبود قطعه این اتفاق رخ داده است و از شرکت مدیران خودرو در خواست کردهاند به فکر مشتری و تامین قطعات باشند.
آبان ماه گذشته در مراسم رونمایی از چری تیگو 7 جدید آقای کینگسون معاونت خدمات پس از فروش مدیران خودرو اظهار داشت که به خود میبالیم که 14سال در ایران حضور دارند و این خودرو 5 سال یا 150 هزارکیلومتر کارکرد گارانتی خواهد داشت! اما آیا وقتی قطعه برای تعویض جلوبندی خودرو و یا کمپرسور کولر وجود نداشته باشد این اعداد ارقام برای گارانتی معنی خواهد داشت؟ و آیا فقط برای 14 سال فروش خودرو به خود میبالند؟
چری آریزو ۵ یک سدان جمع و جور تولید شده توسط شرکت چینی چری است که اولین بار در نمایشگاه گوانگژو در نوامبر سال ۲۰۱۵ به نمایش در آمد. از مشخصات فنی چری آریزو 5 می توان به موتور 1.5 لیتری 116 اسب بخاری آن، با گشتاور 141 نیوتن متر اشاره کرد. سایپا آریو یا همان زوتی Z300، چانگان ایدو، بسترن B50، بسترن B30 و جک J5 اتوماتیک را می توان از رقبای آریزو 5 در بازار این روزهای خودروی ایران برشمرد. چری آریزو ۵ توربو از همان موتور توربو شارژ آمریکایی هانیوال (HONEYWALL) که در چری تیگو ۷ نیز استفاده شده است بهره میبرد. پیشرانه این خودرو که به تکنولوژی زمان بندی متغیر DVVT مجهز شده، 147 اسب بخار یعنی حدود 30 اسب بخار بیشتر از نسخه تنفس طبیعی و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند تا در دور موتور 1750 تا 4000 این نیرو را بوسیله یک گیربکس cvt به چرخ های جلو رهسپار کند.
قطعه فراوونه شرکتا دوست ندارن خدمات بدن فقط دوست دارن بفروشن
سال ۹۴ یه ۲۰۶ صفر خریدم تسمه سفت کنش خراب میشد شرکت نداشت
سنسور اکسیژنش میسوخت شرکت نداشت
همون ۶ ماه اول صفحه دیسک کلاچش پر پر شد شرکت نداشت
از دم سفارشی ماشین خراب بشه باید بخوابه چه داخلی چه خارجی
باز خوبه زود به دادش رسیدن
بخاطر استفاده از قطعات ایرانی و داخلی سازیه. وگرنه اگر چینی بود، عمرا اینجور اتفاقا میافتاد. چین هر چی باشه، تو صنعت خودروسازی خیلی خیلی بالاتر از ایران رفته
متأسفانه جدیدا برخی از قطعات خودرو های چینی رو از تولیدات ایرانی استفاده میکنن که بسیار بیکیفیت هستند.
آخر عاقبت همه چینی ها همینه ایران ۱۰ سال دیگه میشه قبرستان ماشین های چینی چون قطعات ندارن
امروز برای ماشین های وطنی هم مشکل درست میشه خراب بشن
جنت بخاری اصلی سمند ef پیدا نکردم ?
این به خاطر کمپرسور اریزو هست همشون این مشکل رودارن و مدیران خودرو به جای حل مشکل و بالابردن کیفیت قطعات فقط قیمت روبالا میبره?