بعضی اوقات میتوانید اطلاعات اولیه یک خودرو را با شنیدن نام آن دریابید. آئودی جدیدترین خودروی مفهومی خود را در نمایشگاه مونتری رونمایی کرد تا چشمها را به غرفه محصولات خود خیره کند. این خودروی کانسپت جذاب از یک پیشرانه الکتریکی بهره میبرد که استفاده از نام ای-ترون در نام خودرو به همین دلیل است. نام این خودروی شگفت انگیز از جدیدترین طراحیهای الهام گرفته و بر پایه خودروی R18 آئودی است که تا قبل از بازنشسته شدن توانست مسابقات طاقت فرسای 24 ساعته لمانز (Le Mans) را 4 بار پشت سر هم با پیروزی پشت سر بگذارد.
ظاهر این ابرخودرو ترکیبی از یک خودروی کوپه و استیشن است. چراغهای خشن و شکسته آئودی ای-ترون در سراسر جلوپنجره شش ضلعی خودرو کشیده شده تا طراحی مخصوص آئودی را به رخ رقبا بکشد. دریچههای هوا و نحوه قرارگیری آنها در آئودی ای-ترون به گونه ایست که به نظر میرسد آئودی در این قسمت از خودروی محبوب R8 الهام گرفته است. این کانسپت خارقالعاده یک خودروی پیشرانه میانه است که موتور آن درست در پشت قسمت سرنیشن خودرو قرار دارد. سیاست آئودی در قبال آئودی ای-ترون این بوده که هرچه بیشتر لذت رانندگی را به راننده القا کند و تجربهای تکرارنشدنی را برای او رقم بزند. بنابراین خبری از دستیار ترافیکی آئودی در این خودرو نیست.
آئودی PB18 ای-ترون خودران نبوده و برای حرکت به راننده احتیاج دارد. مدیر بخش طراحی آئودی، آقای گائل بازین (Gael Buzyn) میگوید: "برای اینکه هرچه بیشتر لذت رانندگی با آئودی ای-ترون را افزایش دهیم، داخل آن را طوری طراحی کردیم که همه چیز به راحتی در دسترس راننده باشد و همچنین قصد داشتیم تا این خودرو را طوری طراحی کنیم تا برای مصارف روزانه نیز قابل استفاده باشد و تنها برای مسابقات مورد استفاده قرار نگیرد."
با تکنولوژی سیمکشی جدیدی که درحال حاضر در صنعت خودرو در حال شکلگیری است، بخشهای مکانیکی مانند اتصال مستقیم فرمان به صفحه دنده را از سیستمهای ترمز و هدایت خودرو حذف میکند. در این تکنولوژی، فرمان خودرو با انتقال مستقیم اطلاعات و دادهها به چرخها و صفحه دنده باعث چرخیدن آنها میشود.
هجوم آئودی به بازار خودروهای الکتریکی با عرضه مدل آئودی ای-ترون کواترو در سال 2019 و همچنین معرفی اسپرت این مدل در سال آینده میلادی شروع خواهد شد. آئودی از پک باتری جامد-حالت که سه موتور برقی PB18 ای-ترون را شارژ میکنند استفاده میکند که یکی از این موتورهای الکتریکی در محور جلوی خودرو نصب شده و دو پیشرانه دیگر در عقب خودرو نصب میشوند.
این پیشرانهها در مجموع خروجی 670 اسب بخاری و گشتاور 854 نیوتون متری دارند. آئودی ادعا میکند این ابرخودروی 1542 کیلویی توانایی رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت را در زمان زیر 2 ثانیه داراست و همچنین مدعی است که این خودرو با هر بار شارژ کامل مسافت 499 کیلومتری را طی میکند. پک باتری 95 کیلوواتی این خودرو حداکثر 15 دقیقه برای شارژ کامل زمان نیاز دارد.
باتریهای جامد-حالت در حال حاضر توسط هیچ شرکتی به تولید انبوه نرسیده است و شرکتهای بزرگ خودروسازی در دنیا با هم در زمینه تولید این نوع باتریها نیز رقابت میکنند تا اولین شرکتی باشند که این باتریها را تولید میکند. آئودی برنامه دارد تا سال 2020 تولید این باتریها را به حقیقیت برساند. صحبت درباره آینده این کانسپت زود است و اینکه آئودی قصد اینکه این خودرو را به تولید انبوه برساند همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد.
هرگونه کپی برداری کامل یا بخشی از مطالب وبسایت پایگاه خبری سبقت آزاد در سایر سایتهای اینترنتی، نشریات کاغذی، شبکههای اجتماعی و… ممنوع بوده و فقط با ذکر منبع و درج هایپرلینک به وب سایت «سبقت آزاد» مجاز خواهد بود.