به گزارش پایگاه خبری سبقت آزاد، ما در مجله Car & Driver هر ساله بهترین خودروهای جدید کمتر از 80000 دلار را مورد تست قرار می دهیم و نکات مثبت و منفی آنها را اعلام می کنیم. بعد از یک هفته رانندگی با آنها و ارزیابی این خودروها در یک مسیر عمومی در نزدیکی منطقه Ann-Arbor ما ده دستگاه از بهترین خودروهای تازه وارد را انتخاب کردهایم. البته در این تست مجموعا 65 خودرو مورد تست اولیه قرار گرفتند که در مجموع 41600 کیلومتر مسیر را طی کردیم و از میان آنها ده خودروی برتر با 58 مرتبه رای گیری انتخاب شدند. در هفته دوم تست، ما در نهایت 16 خودرو را در رقابتی نهایی مورد تست رانندگی قرار دادیم تا این ده خودرو را با دقت زیاد مانند سال قبل رده بندی نماییم.
آکورا TLX V6 (قیمت 47765 دلار):
در حالت تئوری، خودروی آکورا مدل لوکس هوندا با تکنولوژی بهتر و اعتبار و توانایی بیشتر است تا قیمت بالاتر این برند لوکس را توجیه نماید. مطمئنا مدلهای سیویک و آکورد کمپانی هوندا نمیتوانند در این رقابت حرفی برای گفتن داشته باشند. تنها خودروی تازه وارد آکورا که در این رقابت شرکت نموده است، مدل سدان TLX مجهز به شش سیلندر و سیستم چهار چرخ است که جایگزین مدلهای TL و TSX سال 2015 شده است. این خودرو موفق نشد در بین ده رقیب ما قرار گیرد ولی پیشرانه تنفس طبیعی 290 اسب بخاری V6 آن با سیستم تعیین جهت گشتاور در چهارچرخ و لاستیکهای بهبود یافته و تعلیق A-Spec در این خودرو حرفی برای گفتن دارند.
آلفارومئو جولیا مدل Quadrofoglio (قیمت 75095 دلار):
خودروی آلفارومئو با مدل اسپرت سدان Giulia به کشور آمریکا بازگشته است. مدل سدان جولیا بسیار سهل الوصولتر و قابل دسترستر از مدل فانتزی 4C با موتور وسط است، چرا که برای لیزینگ این خودروی چهار در، تنها 350 دلار می توان پرداخت کرد و آن را خریداری نمود. این خودرو همراه با مدل کراس اور استلویو (Stelvio) راهی را برای افزایش حجم فروش قابل ملاحظه برند آلفارومئو گشودهاند. در کشور آمریکا 172 نمایندگی فروش آلفا در ماه سپتامبر سال 2017 به ازای هر شش بیامو سری3 که شرکت BMW فروخته است، تنها یک دستگاه به فروش رساندهاند. علیرغم شروع آهسته این برند، مدل جولیا آینده خوبی را پیش رو دارد. برای امپراتوری آسیب پذیر فیات-کرایسلر پلتفرم Giorgio خودروی جولیا برای احیای محصولاتی مانند جیپ و دوج از این برند که هنوز بر اساس ساختار بیابانی دایملر-کرایسلر ساخته می شوند، به حالت آماده باش در آمده است. ما در این تست دو نسخه جولیا را مورد تست قرار دادیم، یک نسخه چهارچرخ با موتور چهار سیلندر خطی توربوشارژر 2.0 لیتری و یک نسخه Quadrofoglio با پیشرانه V6 مجهز به دو توربوشارژر با قدرت 505 اسب بخار. هر دو مدل در امریکا توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز شدهاند ولی تفاوت آنها زمانی احساس شد که در پشت فرمان آنها نشستیم و دکمه استارت روی غربیلک فرمان آن را فشردیم. نسخه اسپرت این ایتالیایی، با لوگوی شبدر چهار برگ روی گلگیر، خودروهای اسپرتی مانند BMW M3، کادیلاک ATS-V و مرسدس بنز AMG C63 را در تست مقایسه پشت سر میگذارد. به همین علت این خودرو در لیست ده خودروی برتر سال 2019 قرار خواهد گرفت.
آئودی S5 Sportback (قیمت 55375 دلار)، آئودی A5 (قیمت 43575 دلار) و آئودی (RS3 (55875 دلار:
مدلهای A5 و S5 شرکت آئودی با جلوپنجره ذوزنقهای و شش گوش در تست ما حضور داشته اند. سال گذشته مدل A4 کوپه این خودروساز آلمانی که در شهر اینگولشتاد تولید میشود، با طراحی جدید در لیست مقایسه ما حضور داشت، ولی امسال این خودروساز با دو مدل S5 اسپرت 354 اسب بخاری و A5 اسپرت 252 اسب بخاری در تست ما حضور داشته است.
کمپانی آئودی امسال در عوض خودروی کوپه، دو مدل S5 و A5 نسخه Sportback خود را فرستاده است که ظاهری همانند دو مدل موفق A7 و S7 دارند. همچنین شاخه Sport این کمپانی به موازات شاخه Quattro مدل RS3 سدان خود را نیز با موتور 5 سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر و قدرت 400 اسب بخار در این رقابت شرکت داده است. این خودرو که در بازار آمریکا حضور ندارد، در حقیقت یک سدان کوچک با موتوری قدرتمند است که همراه با آئودی TT-RS قویترین خودروی گروه فولکس واگن بر روی پلتفرم MQB است. لاستیکهای این مدل در جلو پهنتر هستند و ممکن است فلسفه آئودی برای تولید یک خودروی لوکس سدان را تغییر دهد.
بیامو M550i xDrive(قیمت 74395 دلار)، (BMW 530e & 530i (53395 دلار، (BMW 540i (58695 دلار:
شرکت بیامو آلمان در حال حاضر در بحران به سر می برد، البته نه در بحران فروش، بلکه در بحران هویت. چرا که کمپانی BMW معمولا محصولات خود را با دینامیک عالی آنها معرفی میکند، ولی به صورت همزمان، لوکس بودن و راحتی کابین را هم همواره در محصولاتش مدنظر دارد. بیامو سری 3 که 23 مرتبه پی در پی عنوان بهترین خودروی سال را از آن خود کرده است، همواره قهرمان تاریخ رقابتهای ما بوده است، ولی از سال 2014 این خودرو در لیست ما نبوده است. در عوض بیامو سری 2 طی سه سال گذشته همواره در لیست رقبای ما حضور داشته است. امسال برادر بزرگ این دو مدل، یعنی بیامو سری5 چهار در با طرح جدید و بازار فروش عالی در لیست ده خودروی برتر سال 2018 ما قرار دارد و هیچ یک از رقبای آن با چنین مدلهای متنوعی به رقابت وارد نشدهاند. ما از سری 5 این برند، مدلهای مختلفی مانند چهار سیلندر برقی 530e را در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهارچرخ، مدل 530i چهار سیلندر بنزینی، مدل 540i شش سیلندر بنزینی و حتی یک نسخه M550i با قدرت 456 اسب بخار را در این رقابت جای دادهایم، ولی مطمئنا M5 جدید بیامو نمی توانست در این تست قرار بگیرد، چرا که قیمتی بالاتر از 80 هزار دلار خواهد داشت.
دوج چلنجر SRT Hellcat (قیمت 72590 دلار) و دوج چلنجر (GT AWD (34590 دلار:
سیزده سال از زمانی که دوج مگنوم Magnum مقام اول را در رقابتهای ده خودروی برتر سال کسب کرده بود، گذشته است. در آن زمان مدیریت شرکت فیات کرایسلر» قصد داشت پلتفرم قدیمی دیفرانسیل عقب را بهینه سازی نماید که به زمان دایملر- کرایسلر برمیگشت. همانند سالهای قبل، مدل چلنجر عضلانی این کمپانی در رقابت امسال نیز حضور دارد و این بار شرکت «دوج» با دو نسخه از این خودرو به میدان آمده است، نسخه «چلنجر GT AWD» با موتور V6 و سیستم چهارچرخ در کلاس Pony-car شرکت کرده است. نسخه دوم یک دستگاه دوج چلنجر هلکت SRT با کیت بدنه وایدبادی و گلگیرهای عضلانی است که به پیشرانه 707 اسب بخاری و لاستیکهای اسپرت Pirelli مجهز شده است. این خودرو با عملکرد وحشیانه و وزن سنگین 2.2 تنی خود، در رقابتهای «ده خودروی برتر سال» شرکت نموده است، ولی مدل دیمون این کمپانی به دلیل قیمت بیشتر از 80 هزار دلاری خود، نتوانست در رقابتها حاضر شود.
جنرال موتورز: کادیلاک CT6 (قیمت 76090 دلار)، شورولت کروز (24670 دلار)، بیوک لاکراس(30460 دلار):
هیچ یک از خودروسازان جهان در رقابتهای 10Best Cars سال گذشته نتوانستند همانند شرکت جنرال موتورز افتخارآفرینی کنند، چراکه این شرکت سال گذشته سه مدل شورولت بولت، کانارو و کوروت را در لیست رقابت داشت. امسال نیز این شرکت سه خودروی کادیلاک CT6 هایبرید، شورولت Cruze دیزل و بیوک LaCrosse eAssist را برای رقابت در مسابقه ده خودروی برتر سال»پ فرستاده است. شورلت کروز با موتور توربودیزل تقلیدی فنی از فولکس واگن جتا TDI است و در بیوک ارسالی موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر آن با یک موتور الکتریکی و ژنراتور جایگزین شده است و سدان لوکس کادیلاک CT6 در نسخه هیبریدی برقی مجموعا دارای قدرت خروجی 335 اسب بخار از دو موتور الکتریکی و یک موتور چهار سیلندر خطی 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر است که در حالت الکتریکی، مسافتی حدود 50 کیلومتر را طی می نماید. این خودروها مانند اشباح خودروهای GM سال گذشته هستند، چون در سال گذشته این خودروها با قوای محرکه متداول در همان اولین هفته از تست شکست خوردند. شرکت جنرال موتورز زمانی که به سمت تولید موتورهای جایگزین برای پیشرانههای بنزینی خود پیش می رفت، همه تخم مرغ هایش را در یک سبد نگذاشته بود و علاوه بر تولید پیشرانههای برقی، هیبریدی و گازوئیلی، حتی واحد قوای محرکه خود را در سال 2016 به GM Global Propulsion System تغییر نام داد. مدت کوتاهی بعد از تست بهترین خودروهای سال 2018 این شرکت اعلام کرد که برای سال آینده برنامههای بزرگی برای ارائه خودروهای برقی با باتری جدید و خودروهای سلول سوختی دارد.
جنسیس «Genesis G80 Sport AWD» (قیمت 58725 دلار):
برند جنسیس علیرغم معنی که دارد (آفرینش) در سال 2016 زمانی که شرکت هیوندای برند لوکس خود را معرفی می کرد، اصلا شروع خوبی نداشت. مدل G90 یک نسخه تغییر شکل یافته از هیوندای Equus است و مدل G80 نسخه بهبود یافتهای از نسل دوم هیوندای جنسیس است که در سال 2015 معرفی گردید. پس نمیتوان گفت که برند جنسیس به افتخارات و سرافرازیهای خود، دل خوش است. مدل G80 دارای تریم جدیدی به نام اسپرت است که توسط یک پیشرانه 3.3 لیتری V6 مجهز به دور توربوشارژر قدرتی معادل 365 اسب بخار تولید مینماید. علاوه بر تغییرات ظاهری در بدنه، ترمزهای عقب به روز رسانی گردیدهاند و کمک فنرهای سازگار ویژه نسخه اسپرت برای این مدل در نظر گرفته شدهاند. ولی آیا این تغییرات برای شرکت در رقابت ده خودروی برتر سال کافی هستند؟
هوندا سیویک تایپ آر (قیمت 34990 دلار)، سیویک (Si (24990 دلار، سیویک اسپرت (22390 دلار)، فیت (18390 دلار):
ما همواره شرکت هوندا را به خاطر تولید مدل آکورد طی سالهای متوالی تحسین کردهایم، خودرویی که در سالهای قبل رکورد بهترین خودروی سال را داشته است. حتی نسخههای کمتر دیده شده هوندا در این رقابتها جزو خودروهای سدان موفق بازار در کلاس خود بودهاند. سال گذشته هوندا آکورد در لیست ده خودروی برتر جهان قرار گرفت، و امسال نیز مدل به روز آوری شده و تغییر شکل یافته آن با عبور ازهفته اول مسابقات به هفته دوم راه یافت. وقتی به آمار محصولات این شرکت نگاه کنیم، در مییابیم که آکورد همیشه بهترین خودروی خانوادگی این برند نبوده است و مدلهای Prelude، CRX و سیویک Si بیشترین موفقیت را در این بین داشتهاند. این در حالی است که مدلهای کوچکتر هوندا در سالهای اخیر در رده بندی مذکور نزول داشتهاند. مثلا مدل جدید هونداCRZ هیچگاه جای هنوندا CRX را نگرفت و Prelude افت زیادی داشت. در مورد نسل جدید مدل سیویک همانند مدل کوچک آکورد طراحی شده است و ساختار بسیار مناسبی دارد، ولی دو سال قبل زمانی که برای اولین بار به بازار معرفی شد، برای ورود به لیست بهترین خودروهای سال خودروی چندان عالی نبود. کمپانی هوندا برای رقابت امسال ده خودروی برتر سال با چهار مدل اسپرت سیویک خود شرکت نموده است. در پایینترین نقطه نردبان، مدل هاچبک اسپرت با گیربکس شش سرعته دستی و قیمتی معادل 22000 دلار قرار دارد که تقریبا دو برابر کیا ریو در گروه پایه قیمت دارد. همانند سایر سیویکهای امسال، مدل اسپرت نیز با رنگ قرمز رالی پوشانده شده است. لذت رانندگی آن چندان جذاب بود که ظاهر آن را فراموش کردیم. محصول عملکرد متوسط سیویک مدل Si است که 25 اسب بخار قدرت بیشتری از مدل اسپرت دارد و شتاب صفر تا صد آن 0.7 ثانیه از آن بهتر است و در دو نسخه سدان و کوپه دو در در دسترس است. هر دو مدل به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی 1.5 لیتری توربو مجهز شده اند. مدل Civic Type-R که در رقابت امسال شرکت داشته است، ظاهری مانند جوجه تیغی روباتیک دارد. این خودرو دارای یک پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر هستند که قدرتی معادل 306 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 4.9ثانیه را تامین می نماید. عملکرد ترمز Type-R در سطح محصولات پورشه است و شتاب جانبی 1.00g را فراهم مینماید. قیمت 35 هزار دلاری این خودرو آن را برای این لیست مناسب ساخته است. همچنین مدل فیت هوندا به عنوان پشتیبان این برند در این رقابتها حضور داشت که قبلا برنده لیست بهترین خودروهای سال بوده است و امسال با ظاهری جدید و سیستمهای کمک راننده و تریم اسپرت در این رقابت شرکت کرده است.
هیوندای Ioniq Electric (قیمت 23385 دلار)، هیوندای سوناتا (28485 دلار)، هیوندای الانترا (GT (24135 دلار:
در مدت سه دهه اخیر، شرکت هیوندای کره جنوبی از یک خودروساز ناآشنا به یک غول جهانی صنعت خودروسازی تبدیل شده است. محصولات این شرکت کرهای در هر نسل رشد زیادی داشت تا جایی که مدل سدان متوسط آن یعنی سوناتا آن در سال 2011 در لیست ده خودروی برتر سال به اوج خود رسید. نرخ رشد این خودروساز از آن به بعد آهستهتر شد ولی کمپانی هیوندای مدلهای جدیدی به بازار عرضه کرد و کلاسهای جدیدی به محصولات خود افزود و برند لوکس جنسیس را معرفی نمود. امسال سه مدل هیوندای و یک مدل جنسیس در رقابت بهترین خودروی سال شرکت نمودهاند. مدل سوناتا با ظاهری جدید دارای یک موتور چهار سیلندر خطی 2.0 لیتری توربو است که قدرت 245 اسب بخار را ایجاد مینماید و به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده است. هیوندای یونیک به عنوان رقیبی برای تویوتا پریوس در سه نسخه تمام برقی، هیبریدی و هیبرید برقی به بازار عرضه شده است که دو نسخه تمام برقی و هیبریدی آن در این تست شرکت نمودند. مدل بعدی الانترا GT نسخه اسپرت هاچ بک این خودرو بود که با پیشرانه چهار سیلندر خطی 1.6 لیتری توربوشارژر و یک گیربکس 6 سرعته دستی، رقیبی جدی برای فولکس واگن GTI محسوب می شود.
اینفینیتی Q60 Red Sport 400 (قیمت 52995 دلار):
بیشتر از سه سال است که کمپانی اینفینیتی محصولات خود را با نام Q به بازار عرضه میکند، ولی رشد آهسته این برند باعث شده تا ما هنوز نتوانیم به خوبی نام خودرو را با ظاهر آن یا از جلوپنجرهاش شناسایی کنیم. سال گذشته این کمپانی با محصول Q50 سدان در رقابت شرکت کرده بود و امسال اینفینیتی Q60 کوپه را معرفی نموده است. کابین جذاب Q60 باعث شده تا کابین آن بسیار لوکس به نظر بیاید و پیشرانه 3.0 لیتری V6 آن با دو توربوشارژر قدرت فوق العاده 400 اسب بخاری ایجاد میکند که مطمئنا موجب خواهد شد ما نام Sport 400 انتهای این خودرو را فراموش نکنیم.
کیا استینگر GT (قیمت 39895 دلار)، کیا استینگر (GT AWD(42095 دلار، کیا اوپتیما هیبرید (36105 دلار)، کیا ریو هاچبک (15095 دلار):
استراتژی شرکت کیا برای فروش محصولاتش بسیار ساده است، چرا که محصولات خود را در هر کلاسی با قیمتهای رقابتی عرضه می کند. در خصوص خودروی چهار در «استینگر» که ظاهری شبیه به خودروهای هاچ بک دارد، بعید میدانیم که خودروی دیگری در این کلاس وجود داشته باشد. مدل ریو که پرفروشترین مدل «کیا» در جهان است و یکی از ارزانترین خودروها در بازار آمریکا است، امسال برای مدل 2018 با چهرهای جدید وارد بازار شده است و ما نسخه چهار در هاچ بک آن را تست کردیم، ولی نسخه سدان آن نیز در دسترس خواهد بود. کیا اوپتیما در مدل 2018 مدل هیبریدی Plug-in را عرضه نموده است که در حالت تمام برقی 46 کیلومتر را طی مینماید. این خودرو در لیست ده خودروی برتر امسال گنجانده شدهاست و با موتور هیبریدی و گیربکس شش سرعته اتوماتیک، تجربه یک رانندگی سنتی را فراهم ساخته است. مدل استینگر GT با پیشرانه V6 مجهز به توربوشارژر قدرت 365 اسب بخار را ایجاد می نماید و بهترین آیتم کیا برای این رقابت است. این خودرو همچنین با یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر نیز در دسترس است که با سیستم دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ ارایه خواهد شد. مشخص نیست که کیا با عرضه خودروی استینگر چه هدفی دارد؟ یک خودروی سدان یا هاچبک، نیمه لوکس، نیمه اسپرت و . . . که عملکرد دموکراتیک شرکت کیا را نشان می دهد. آیا استینگر خودرویی موفق خواهد بود؟
لینکلن کانتیننتال 3.0T AWD (قیمت 60815 دلار):
دهمین نسل از مدل لوکس برند لینکلن یعنی کنتیننتال در سال 2016 به بازار معرفی شد، بنابراین باید در رقابت سال قبل نیز حضور داشته باشد. مدل استاندارد این خودرو با دیفرانسیل جلو و موتور تنفس طبیعی V6 در سال قبل ارایه شده بود. امسال مدل جدید بلک لیبل این خودرو با موتور 3.0 لیتری V6 مجهز به دو توربوشارژر قدرتی معادل 400 اسب بخار تولید میکند و به سیستم چهار چرخ مجهز شده است. این خودرو با تودوزی چرم و جیر آبی رنگ یاداور خانههای قدیمی و لوکس است. صندلی راننده این خودرو در 30 جهت قابلیت تنظیم دارد و 83210 دلار قیمت دارد که برای یک لینکلنومبلغ زیادی محسوب می شود.
مرسدس بنز E400 کوپه (قیمت 62395 دلار)، E400 استیشن (64045 دلار)، C300 کابریولت (52195 دلار)، AMG E43 سدان (72595 دلار)، AMG C43 کوپه (56895 دلار):
ممکن است که کمپانی مرسدس به سه شاخه AMG، مرسدس بنز و میباخ تقسیم شده باشد و این سه شاخه مجموعا شامل 46 مدل باشد، ولی هدف این شرکت کاملا مشخص و شفاف است. جدا از برند و شاخه، این خودروساز خودروهای بسیار عالی میسازد. مرسدسهای امروزی مانند کیمیا هستند که ترکیبی از سرعت، کیفیت، راحتی و مهندسی پیشرفته هستند. ما سریهای E و C را در تست خود داریم، شامل C300 کوپه، C43 AMG، E400 کوپه و E43 سدان. پیشرانه V6 در زیر در موتور سری E تعبیه شده است که در مدلهای مختلف سدان، کوپه، کانورتیبل، استیشن و سوپرسدان استفاده می شود.
سوبارو ایمپرزا سدان (قیمت 19355 دلار)، سوبارو Impreza هاچ بک (19855 دلار):
زمانی که ما وارد رقابت امسال شدیم، شرکت سوبارو هفتادمین ماه رشد فروش خود را طی می کرد. در سه ماهه ابتدایی سال 2017 مدل ایمپرزا این کمپانی 43% رشد فروش داشته است. ولی هنوز سوبارو راه زیادی را باید طی نماید تا به یک خودروساز بزرگ تبدیل شود و امیدواریم که مدلهای دوست داشتنی آن راه خود را در نقشه های طولانی مدت این کمپانی پیدا کنند. مدل WRX بر مبنای پلتفرم قبلی Impreza ساخته شده است و هنوز همان تجربه رانندگی را ارایه میکند که در زمان اولین حضورش در بازار یعنی 17 سال قبل ارایه میکرد. با وجود مدل جدید WRX، تنها دو مدل Impreza وارد رقابت بهترین خودروی سال ما شدند، سدان و هاچبک چهاردر.
تویوتا کمری (قیمت 24390 دلار)، تویوتا کمری هیبرید (28695 دلار)، کمری (V6 (35295 دلار، تویوتا پریوس پرایم (27995 دلار):
به مدت یک دهه شرکت تویوتا میلیونها خودرو به فروش رسانده است. هشتمین نسل از تویتا کمری امسال در رقابت بهترین خودروی سال با سه نسخه شرکت نموده است. خودروی کمری در سال 1997 بهترین خودروی سال شد. مدل جدید این خودرو با طراحی تهاجمیتر و زوایای تیزتر خاص دینامیکی خودرو را نشان میدهد که قدرتمندترین آنها به یک پیشرانه V6 با قدرت 301 اسب بخار مجهز شده است. این در حالی است که دو مدل دیگر چهار سیلندر و هیبریدی هستند. دومین نسل پریوس برقی نیز قبلا موفق شده بود تا در رقابت ما شرکت نماید و امسال نسل چهارم این خودرو با نام Prius Prime در رقابت 2018 شرکت نموده است. ظرفیت باتری این خودرو در نسل جدید دو برابر شده و مسافت طی شده در حالت تمام برقی خودرو را به 40 کیلومتر رسانده است.
ولوو (V90 T6 AWD (56945 دلار، ولوو V90 کراس کانتری (57095 دلار):
از نظر محبوبیت و شهرت، نسخه استیشن ولوو در سطح پایینی قرار دارد. وقتی کمپانی چینی Geely شرکت ولوو را در سال 2010 خریداری نمود، تصمیم گرفت تا مدل استیشن ولوو سوئدی را برای فروش بهتر در کشور آمریکا از لیست محصولات خود حذف نماید، ولی تولد مجدد ولوو با خودروی XC90 مدل 2016 آغاز شد که اولین خودروی تولیدی ولوو بر اساس پلتفرم Scalable Product Architecture بود و از آن به بعد از روی همان پلتفرم مدل استیشن V90 به عنوان یک خودروی موفق به بازار جهان معرفی شد که در حال حاضر تنها به صورت سفارشی در دسترس خواهد بود. مدل Cross country بر اساس مدل سدان S90 ساخته شده است که سال گذشته در رقابت حضور داشت. هر دو خودرو امسال در کلاس T6 خود در رقابت «بهترین خودروی سال» شرکت نمودهاند که به سیستم چهارچرخ و موتور دو لیتری مجهز به سوپرشارژر و توربوشارژر مجهز هستند و قدرت خروجی آنها 316 اسب بخار است.
آئودی و بنز خیلی عالین اگه اونور اب بودم پولمم میرسید حتما میگرفتم