داستان جالب این دوتا فرانتیِر رو میدونید؟
شاید بگید خب اره دوتا رنگ متضاد واسه طرفدارای استقلال و پرسپولیسه دیگه!
اما نه این جوری نیست، اگه ماجراشو نمیدونید خوندن این مطلب رو بهتون پیشنهاد میکنم. قبل از اینکه خبر رو بخونید یادآوری کنم هر مایل حدودا برابر ۱.۶ کیلومتره.
خب اول باید بگم که فرانتیر قرمزه سال ساختش ۲۰۰۷ و اون آبیه محصول سال ۲۰۲۰ میلادیه. اما تفاوت بزرگترشون اینه که آبیه صفر کیلومتره ولی اون قرمزه یک میلیون مایل راه رفته بله درست خوندین یک میلیون مایل، یعنی کمی بیشتر از یک میلیون و شیشصد هزار کیلومتر، که اگر بخوایم حساب کتاب بکنیم، بطور متوسط میشه سالی ۷۷ هزار مایل یا ۱۲۳ هزار کیلومتر!
نکته ی جالب این ماشین اینه که موتور چهارسیلندر ۲.۵ لیتری و گیربکس دنده دستی اون، همون چیزیه که سیزده سال پیش کارخونه روش گذاشته و کاملا فابریک و دست نخورده هست. تنها قطعاتی که از این ماشین عوض شده: کلاچ ماشین روی کارکرد ۸۰۱ هزار مایل، زنجیر تایم ماشین روی کارکرد ۷۰۰ هزار مایل، رادیاتور و دینام ماشین روی کارکرد ۴۵۰ هزار مایل و بقیهی چیزای ماشین کاملا فابریک هستند که مدارک و مستنداتش هم موجوده.
حالا می رسیم به قسمت باحال داستان، کمپانی نیسان مالک نیسان یک میلیون مایلی رو صداش میکنه و بهش یه دستگاه فرانتیر آبی صفر کیلومتر کاملا مجانی هدیه میده، البته میدونم که دارید میگید آفرین به نیسان که دقیقا مشابه ایران خودرو و سایپا عمل میکنن و دقیقا از ما ایرانیها الگو برداری کردند.
نکتهی جالبتر ماجرا اینکه ماشینه هدیه داده شده، موتورش شش سیلندره و گیربکس ۹ سرعته اتومات داره، یعنی از ماشین قبلی که ۴ سیلندر دنده دستی هست خیلی خیلی بهتره
و این هم عکس مالک ماشین برایان مورفی اهل شیکاگو در حال لذت بردن از نیسان جدیدش که شاید داره به این فکر میکنه با این دو میلیون مایل راه بره!
الانه که بقول ما ایرونیها بهش بگیم حلالت برایان
و بدین شکل برایان خوشحال و خندون رفت خونشون، اما از شوخی گذشته این رو بدونید که عامل رانندهگی خوب، خیلی در عمر و دوام هر ماشینی تاثیر داره. به قول معروف یه سوارکار خوب هیچوقت اسب خودش رو خسته نمیکنه
راستی شاید واستون سوال باشه سرنوشت اون نیسان قرمزه چی شد یا سوال باشه اصلا شغل برایان چی بوده که این همه مایل گذاشته رو ماشین، خب سرنوشت ماشین رو که توی تصویر میبینید و برایان هم توی یه شرکت دلیوری پست خصوصی مشغول به کار هست.
راستی راجب فرانتیر هم اینو بدونید که اولا فرانتیر تو بعضی کشورها با اسم ناوارا فروخته میشه و دوما این نسخه از فرانتیر که توی ایالات متحده تولید میشه نسل جدیدتر همون نیسان پیکاپ تولید پارس خودروی خودمون.
و نکته سوم اینکه، نسل سومش فرانتیر یا ناوارا الان توی خیلی از کشور ها وارد بازار شده، با مرسدس ایکس کلاس و همچنین رنو آلاسکان پلتفرم یکسانی داره.
نیسان ناوارا
رنو آلاسکان
مرسدس ایکس کلاس
لعنت به خودروساز وطنی
منم با ماشینم ۱۰۰۰۰۰تا کار کردم موتورش مرخص شد. البته شاید بگید من بد روندم ولی این مورد تو خودروی وطنی طبیعیه?
امین بنظرم یکم جالب نشد منظورم اینه که یک مقدار احساس میکنم که شاید این مدلی نوشتن برای یک مقاله خیلی خوب در نیاد. احساس میکنم برای اینکه مطلب رو جذاب تر کنی یکم توی استفاده از شوخی ها زیاده روی شده و متن از مسیر اصلیش منحرف شده؛ ولی به هر حال احسنت
عالی بود
عالی بود امین جان ، ممنونیم ازت??❤
مطلب عالی بود. لطفا باز هم از این سبک خودمانی ها منتشر کنید
مطلب عالی بود. تصور اینکه خودروسازان وطنی همچین کاری بکنن شبیه رویاست