به گزارش پایگاه خبری سبقت آزاد به نقل از "اتواکسپرس" بعد از چند هزار کیلومتر رانندگی با بی ام و سری 5، نتیجهای که می توانیم بگیریم این است که بعد از مدت تست هنوز هم این ماشین دارای کیفیت بالایی است چرا که وقتی ماشین برای تست استفاده میشود هر یک ساعت برابر با یک سال استهلاک یک ماشین معمولی است. در طول این تست BMW سری 5 نه تنها جایگاه خود را حفظ کرد بلکه به عنوان یکی از بهترین ماشین های دارای دیفرانسیل عقب خودنمایی کرد. با رانندگی در بیش از 18،500 کیلومتر توسط این ماشین متوجه فوق العاده بودن آن شدیم. در مسیر پر فراز و نشیب این تست، bmw سری 5 ما همچنان آسایش و رفاه سرنشینان خودش را حفظ کرده است.
این خودرو دو نوع موتور دارد که موتور تست شده در این آزمایش از نوع دیزلی ۲ لیتری است. حتی با موتور دیزلی با قدرت متوسط 187 اسب بخاری نیز سری 5 را می توان راحتتر از یک ماشین اسپرت برشمرد. به احتمال زیاد کسی پیدا نخواهد شد که سری 5 را برای رانندگی به سبک یک ماشین اسپرت انتخاب کند و اصلا این خودرو برای این منظور ساخته نشده است. ولی چنین قابلیتی را نیز دارد که بتواند هم یک ماشین لوکس و آرام باشد و هم یک وحشی بی کله که از پس خیلی از رقبای همرده خودش بربیاید و نشان بدهد سری 5 برای چه اینقدر محبوب است.
ما در طول این تست فرصت لذت بردن از نسخه دیفرانسیل عقب سری 5 را نداشتیم. از آنجاییکه ما این ماشین را در طول فصل های بهار و تابستان تست کردیم، فرصتی برای اثبات ارزش هایش در شرایط نامطلوب را پیدا نکرد، اما واضح است که این شرایط تاثیر منفی بر روی سواری خودرو نخواهد داشت. این خودرو در هر سرعتی تعادل خودش را به زیبایی تمام حفظ می کند و بدون کوچک ترین سر و صدایی پستی و بلندی ها رو پشت سر می گذارد.
با توجه به مدت تست سری 5، به شما این اطمینان را می دهم که کمک فنر 985 پوندی آن (معادل کمتر از 6 میلیون تومان در حال حاضر) ارزشش را دارد و بدون هیچ مشکلی در طول مسیر کار خود را به درستی انجام داده است.
از تکنولوژی Hand Gesture (ژستهای حرکتی دست) بکار رفته در سری 5 خیلی مطمئن نیستم، بیشتر شبیه یک بازی است. استفاده از آن آسان است، ولی پاسخگویی آن همیشگی نیست و کلی باید با دست هایتان بازی کنید تا جوابی دریافت کنید. به نظر من تا زمانیکه این تکنولوژی کامل و بدون نقص نشده، وجود یک دکمه روی داشبورد خیلی کاربردی تر خواهد بود تا دکمهای مجازی روی هوا! که خیلی وقتها هم کار نمی کند. اما یکی از بزرگترین مزایای این خودرو، مصرف سوخت پایین آن است که آن را تبدیل به یک خودروی اقتصادی میکند.
BMW سری 5 ترکیب منحصر به فردی از لوکس بودن، عملکرد و توانایی را در هم آمیخیته است. این نسخه فوق العاده با موتور دیزلی 2 لیتری چهار سیلندر با قدرت 187 اسب بخار، در صورت مجهز شدن به دنده اتوماتیک 8 سرعته به قیمت 41،185 پوند (معادل 250 میلیون تومان در حال حاضر!!!) به فروش میرسد (البته در ایران پس از افزایش تعرفه واردات به یکباره افزایش چشمگیر قمیت را تجربه کرد). این خودرو شباهت زیادی به سری 7 از همین شرکت دارد که در اصل این دو خودرو دارای پلتفرم مشابه هستند.